Mavi Kurdele – Kültürel altyapıları gibi Avrupa Suyolları.

20.03.2014 5753

Başlık: Mavi Kurdele –   Kültürel altyapıları gibi Avrupa Suyolları.

Kısaltması: BlueR

Bu projeye ortak olan ülkelerin hepsinden,genellikle nehirlerine, kanallarına ve suyollarına bağlı olan kaderlerini, başarılarını, iniş çıkışlarını ve olayların tarihlerine yönelik bilgileri tedarik etmeleri beklenir .Burayı ziyaret ettiğinizde Avrupa peyzajının, geçmişinin ve belleğinin eş oluşturucu kökeni için temel bir yönünü bulacaksınız.

Kültürel anlamda derin aidiyet ve hatıra duygusu oluşturarak Avrupa´yı karakterize eden yüksek, kültürel, sosyal ve ekonomik değere sahip bir mavi kurdele.

Yerleşim yerlerinin, faaliyetlerin, iletişimin, kentsel ve farklı bölgelere önem veren tarımsal peyzajın kökeni olarak su. Bir güzergâh, iletişim ağı, temas kurma, değiş tokuş yapma, bağlantı ve irtibat kurma yolu olarak su.

Bütün bu suyolları ağı boyunca kuvvetle şekillendirilmiş benzerliklerin izleri (simgeleri) , topraklara bağlılık, tarihin, ekonominin, dini çağrışımların içinde yer alma, değiş tokuş ve ticaret alanları var.

Ana konu doğal ve kültürel altyapıların unsurları olarak peyzaj ve suyolları ağının karşılıklı öğretim programlarını araştırmayı arttırma. Bu proje tarih, coğrafya, ekonomi, kentsel tasarım, mimarlık, sanat tarihi gibi birçok okul konularını ve sanatsal görsel konuların istihdamını içerir.

Temel amacı;hem iletişimin, değiş tokuşun kültürel-sosyal-ekonomik benzerliklerini ve hem de peyzajın oluşturulmasında suyollarının tarihin içindeki temel önemini ifade etmek için suyolları boyunca anlamlı semboller serisine odaklanarak bir konuharitalama gerçekleştirmektir.

Karşılıklı iletişim -değişim tüm kültürlerde çok önemlidir ve peyzaj da buna şahitlik eder.

Genel çerçeve projenin kavramsal ve biçimsel sentezi gibi bir MOZAİĞİ (Mavi Kurdele Mozaiğini) içine alacak.

 Bu web sayfasında proje ile alakalı aşağıdakileri bulabilirsiniz,

 

 

·         Okul tanıtımı

 

·         Logo çalışması

 

·         2 tane pedagojik kart

 

·         Bu kartların uygulamaları;

 

*      Öğrenci sunumları

 

*           *   El kitapçıkları

 

·              *   Çalışma konusu

 

·         TV röportajları

Re  Resimler

LOLOGO ÇALIŞMAMIZ!

 

1. PEDEGOJİK KART!

PROJE
İstanbuldaki su ile ilgili tarihi yapılar
HEDEFLER
İstanbuldaki su ile ilgili tarihi yapıların neler olduğunu,
Nerede olduklarını ,
Ne zaman ve neden inşa edildiklerini,
Kaç tanesinin günümüze kadar ulaşabildiğini ,
Günümüzde onların kullanılıp, kullanılmadığını,
Bu yapılara ait herhangi bir efsane olup olmadığını araştırıp, öğrenmek.
ÖĞRENCİLERDEN YAPILMASI İSTENENLER
Grup çalışmalarına önem vermeleri,
Grupta yapılması gerekli işleri belirlemeleri,
Saha araştırmasından önce gruptaki herkesin görevinin belirlenmesi,
Gruptaki her bireyin en iyi yapabileceği bölümde yer alması ,
Konu hakkında bilgi toplarken, farklı kaynaklardan yararlanma ,
Kütüphane araştırmalarına önem vermeleri,
Konu sunuma hazırlanırken buldukları bilgiler kadar, çizmiş oldukları resimlere veya çekmiş oldukları fotoğraflara önem vermeleri gerekmektedir.
MALZEMELER
Kağıt, kalem ,
Kamera ,
Eski belgeler ,
Boya kalemleri, resim kağıtları.
HAZIRLIK AŞAMASI
1. AŞAMA , ( Saha çalışmasından önce )
a. Projenin süresi belirlenir ,
b. Yapılacak çalışmalar belirlenir ,
c. Çalışmaları yapacak öğrenciler belirlenir,
d. İstanbul´da su ile ilgili tarihi yapıların adları öğrenilecek. ( Bu araştırma yapılırken; belgeseller , kütüphaneler ,internet ,üniversitelerin tarih bölümleri ...... gibi farklı kaynakları kullanmaları gerekir. )
e.Hangi tarihi yapıların korunabildiğini öğrenirler ,
f. Bu tarihi yapıların yerleri harita kullanılarak öğrenilecek,
g.Gezi planı hazırlanacak.
2. AŞAMA (Sahada )
a. Fotoğraflar çekilecek ,
b. Orada çalışan görevlilerden ekstra bilgiler alınacak,
c. Kalıntıların resimleri çizilecek.
3.  AŞAMA (Okulda )
a. Tüm bilgiler toplanır, sunum için kullanılacak olan resimler ve fotoğraflar seçilir,
b. Bilgiler yapıların yapılış sırasına göre düzenlenir ,
c. Sunum son haline getirilir. ( Bu sunum ilginç ve son derece bilgilendirici olmalıdır)
d. Okulda, hazırlanan sunumun gösterimi yapılır.
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
a. Projenin, zamanında bitmiş olup olmadığı,

b. Hazırlanan plana uyulup uyulmadığı ,
c. Grup çalışmasına verilen önem ,
d. Hazırlanan raporun içeriği ve amaçlara uyumu.
PROJENİN SÜRESİ: 5 HAFTA
1. - 2. hafta: Bilgilerin toplanması, .
3. hafta: Sunumda kullanılacak olacak tarihi yapıların belirlenmesi,
4. hafta: Gezi hazırlıklarının yapılarak, gerçekleştirilmesi,

 

5. hafta: Sunum ve kitapçık hazırlıkları.
           ( Sunum süresi en fazla 15 dakika olmalıdır ve sunum ilginç olmalıdır. Kitapçık son derece ilginç ve bilgilendirici olmalıdır. )

 

 

UYGULAMA

 

 

 

 

2.PEDEGOJİK KART!

PROJENİN ADI

Dilovası organize sanayi bölgesindeki fabrikalar suyollarını ne kadar etkili kullanıyorlar ve bunu yaparken doğaya ne kadar zarar veriyorlar.

HEDEFLER

Bu bölgede kaç tane fabrika olduğunu,

Bu fabrikaların hangi sektörlerde faaliyet gösterdiğini,

Hangi ulaşım yollarına (hava yolları, deniz yolu, karayolu)  yakın olduğunu,

Onların atıklarını nasıl temizlediklerini,

Onların doğaya ne kadar zarar verdiğini araştırmak.

ÖĞRENCİLERDEN YAPILMASI İSTENENLER

Grup çalışması yapmaları,
Grupta yapılması gerekli işleri belirlemeleri,
Saha araştırmasından önce gruptaki herkesin görevinin belirlenmesi,
Gruptaki her bireyin en iyi yapabileceği bölümde yer alması ,
Konu hakkında bilgi toplarken, farklı kaynaklardan yararlanmaları ,
Konu sunuma hazırlanırken buldukları bilgiler kadar, çekmiş oldukları fotoğraflara da önem vermeleri gerekmektedir.

MALZEMELER

Kamera ,
Belgeler ,
HAZIRLIK AŞAMASI
1. AŞAMA , ( Saha çalışmasından önce )

a.   Projenin süresi belirlenir,

b.   Yapılacak çalışmalar belirlenir ,

c.   Çalışmaları yapacak öğrenciler belirlenir,

d.   Organize sanayi bölgesindeki fabrikaların isimleri araştırılır,(bu araştırma yapılırken internet kullanılabilir)

e.   Görüşmeler ayarlanır,

f.    Görüşmeler yapılmadan önce sorulacak sorular ayarlanır .

2. AŞAMA (Sahada )

a.   Fotoğraflar çekilecek ,
b. Orada çalışan görevlilerden ekstra bilgiler alınacak,
3. AŞAMA (Okulda )
a.Tüm bilgiler toplanır, sunum için kullanılacak olan resimler ve fotoğraflar seçilir,
b.Sunum son haline getirilir. ( Bu sunum ilginç ve son derece bilgilendirici olmalıdır)
c.Okulda, hazırlanan sunumun gösterimi yapılır.
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
a. Projenin, zamanında bitmiş olup olmadığı,

b. Hazırlanan plana uyulup uyulmadığı ,

c. Grup çalışmasına verilen önem ,

d. Hazırlanan raporun içeriği ve amaçlara uyumu.

   PROJENİN SÜRESİ: 5 HAFTA

1. - 2. hafta: Bilgilerin toplanması, .
3. hafta: Sunumda kullanılacak olacak bilgilerin belirlenmesi,
4. hafta: Gezi hazırlıklarının yapılarak, gerçekleştirilmesi,

5. hafta: Sunum ve resim albümünün hazırlıkları.

           ( Sunum süresi en fazla 15 dakika olmalıdır ve sunum ilginç olmalıdır. )

 UYGULAMA

 

 

 

 

ÇALIŞMA KONUSU

Su; tarihi binalar ve endüstriyel kirlilik

 Yaşadığımız ilçe, Kocaeli ve İstanbul ´un arasındadır. Bu iki büyük şehir dünyanın en işlek suyollarından biri olan Marmara Denizi kenarında kurulmuştur. İstanbul tarihi bir şehir olarak ve Kocaeli de sanayi kenti olarak bilinir. Bu bize suyollarını iki farklı boyutta inceleme fırsatı verdi. Birincisi, su ve tarih diğeri ise su ve endüstriyel kirliliktir.

Birincisi ;

İstanbul ülkenin ekonomik, kültürel ve tarihsel kalbini oluşturan Türkiye´nin en büyük şehridir. O kıtalararası bir şehirdir, Boğaziçi, Marmara Denizi ve Karadeniz arasında Türkiye'nin kuzeybatısında dünyanın en işlek suyollarından biridir. Dünyanın en önemli şehirlerinden biridir. Roma İmparatorluğu, Bizans İmparatorluğu, Latin İmparatorluğu ve Osmanlı İmparatorluğu gibi dört imparatorluğa başkentlik yaptı. Ancak İstanbul´un tarihi genellikle MÖ 660´ta Megara´dan gelen Yunanların Boğaz'ın Avrupa yakasında Bizans´ı kurmasıyla başlar.  Öncelikle, Bizans ve Osmanlı mimarisi ile tanınır, ancak yapıları daha önce şehirde hüküm sürmüş farklı insanları ve imparatorlukları yansıtır. Ceneviz ve Roma mimarisinin örnekleri onların Osmanlı meslektaşlarıyla birlikte İstanbul'da hala görünmektedir.

Üç tarafı denizlerle çevrili olmasına rağmen, tarihi yarımada aslında susuz bir bölgedir. İstanbul'u su medeniyetinin başkenti yapan Roma döneminden beri çevreden şehir merkezine suyun getirilmesidir. Çevredeki suyun toplanması, İstanbul´a getirilmesi ve şehrin içerisinde dağıtımı büyük bir sistem ve bir mühendislik harikasıdır. Farklı kaynaklardan gelen suyun toplanması, suyolları ve su kemerleri ile şehre getirilmesi, temizlenmesi, havuzlarda dinlendirilmesi, kanallar yardımıyla dağıtımı, zarif ve estetik çeşmeler yardımı ile insanlara ve diğer canlılara taşınması, su seviyeleri arasındaki rakım farkı kullanılarak en yüksek noktaya ulaştırılması muazzam bir organizasyon ve su üzerine önemli bir kültürel, bilimsel ve teknik bilgi ortaya çıkarmıştır.

Biz, bu büyük sistem içerisinde özellikle çeşmeler, sarnıçlar ve su kemerleri gibi su ile ilgili tarihi yapıların üzerinde durduk. İstanbul'da bu gibi yapılara çok sayıda rastlanmaktadır. En tanınmış olanlarını seçmek için çalıştık. İnşa edildiği dönemi, hangi amaçla inşa edildiği üzerinde çalıştık. Bugün hangi amaçlar için kullanıldığına odaklandık.

İkincisi;

         Kocaeli Türk ekonomisinin en önemli sanayi ve ticaret üslerinden biridir. Sanayi için ara mal veya tüketim malları olarak üretilen ürünlerin çoğu burada üretilmektedir. Kocaeli Bölgesi´nde birçok sanayi bölgeleri vardır. Bunlardan birisi de  Dilovası Organize Sanayi Bölgesidir. Burada birçok liman vardır. Bu limanlar, ihracat ve ithalat için yoğun olarak kullanılmaktadır.

 

Dilovası Organize Sanayi Bölgesindeki fabrikalar su yollarını ne kadar etkili kullanıyorlar ,bunu yaparken doğaya ne kadar zarar veriyorlar ve su kirliliğini önlemek için yapılan çalışmalar üzerinde durduk.