Rehberlik Servisi

15.01.2014 3065

Rehberlik Servisi

Rehberlik, bireye, kendini anlaması, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi, çevredeki olanakları tanıması, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce verilen psikolojik yardımdır.

Bu tanımlardan hareketle aşağıdaki genellemeleri yapabiliriz.

1. Rehberlik bir süreçtir. Bir anda olup biten bir iş değildir. Etkili sonuçlar alabilmek için belli bir süre gereklidir.

2. Rehberlik yardımı bireye dönüktür.

3. Rehberlik bilimsel ve profesyonel bir yardımdır.

4. Rehberliğin esası, bireyin kendini gerçekleştirmesine yardım etmektir.

Okul Rehberliği, öğrencilerin yetenek ve yeterliliklerini en üst düzeyde geliştirmeleri, kişiliklerine uygun roller edinmeleri, kendilerini ve içinde bulundukları çevreyi tanıyıp anlamaları, hayatın her evresinde sorunlarla baş edebilmeleri, yeni bakış açısı geliştirmeleri, kısaca mutlu ve anlamlı bir hayat sürebilmeleri için yapılan bilimsel ve sistematik yardım sürecidir.

Öğrencilerimizin,

* İlgi, yetenekleri ve kapasiteleri doğrultusunda kendilerini tanımasına ve geliştirmesine,

* Eğitim ve sosyal yaşamında başarılı, mutlu, kendisi ve çevresiyle barışık, iyi ilişkiler kurabilen, sorumluluk sahibi ve özgüvenli bireyler olmalarına,

* Sorunları ve olayları farklı bakış açılarıyla değerlendirerek problem çözme yeteneği kazanmalarına,

* Duygularını tanımalarına ve ifade edebilmelerine,

* Çevreleriyle kuracakları iletişimde, onlara gerekli olacak iletişim donanımlarını sağlamalarına,

* Üst öğretim kurumları hakkında bilgi sahibi olarak, bilinçli tercih yapmalarına yardımcı olmak;

* Velilerimizin ise ihtiyaç duyduğu konularda rehberlik hizmeti almalarını sağlamakamacıyla

Okul Rehberliği çalışmalarını yürütmektedir.

Bu doğrultuda; Yapılan Çalışmalar:

* Okula yeni gelen öğrencilerle oryantasyon ( yeni ortama uyum sağlama) çalışmaları
* Öğrencilerimizi tanıma amaçlı test ve envanter uygulama
* Uygulanan bu testlerin değerlendirilmesi sonucunda öğrencilerimizle yapılan bireysel görüşme ve grup çalışmaları
* Öğrencilerimizin kişisel gelişimlerini desteklemek amacıyla yapılan grup ve bireysel çalışmalar. 
* Öğrencilerin akademik başarılarını yükseltmek amacıyla yapılan bireysel görüşme ve grup çalışmaları (verimli ders çalışma teknikleri, sınav kaygısı, vb.)

* Ders başarısızlığı olan öğrencilerle görüşmeler ve velileri ile bu amaçla yapılan paylaşım toplantıları (Başarısızlık nedenlerinin konuşulup gerekli önlemlerin alınması)

* Öğrencilerimizi alanları ile ilgili gidebilecekleri üst eğitim kurumları, sınav sistemleri (YGS-LYS-KPSS) hakkında bilgilendirici çalışmalar

* Üniversite gezileri

* Öğrencileri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda sosyal faaliyet/ kurslara yönlendirme

* Öğretmen, öğrenci ve velilere yönelik seminer çalışmaları 

Servisimizce uygulanan anket, form ve envanterler;

Öğrenci Tanıma Formu

Otobiyografi

Problem Tarama Listesi

Başarısızlık Nedenleri Anketi

Kaygı Düzeyi Ölçeği

Aile Tutum Envanteri

Devamsızlık Nedenleri Anketi

Okul Eleştiri Anketi

Ders Çalışma Davranışını Değerlendirme Ölçeği

Rehberlik Servisinin işleyişi ile ilgili unutulmaması gereken en önemli nokta; rehberlik hizmetlerinin, anında sonuca ulaşmasının mümkün olmadığı, aksine; öğrenci-okul-aile işbirliğine dayalı ve "bir süreç" işi olduğudur.


                                                                                                                                                                                                                                                           Şükran KAN

                                                                                                                                                                                                                                                    Psikolojik Danışman